Baza wiedzy
Wszystkie informacje na temat usług rozwoju indywidualnego oferowanych w ramach Growth Spot. Dowiedz się na czym polegają? Jak przebiegają? Czym się od siebie różnią i jak dobrać najlepszego dla siebie eksperta?
Cechy dobrego managera
Lider odpowiada za aż 70% zaangażowania w zespołach, ale w ponad 80% przypadków firmy nie obsadzają na liderskich stanowiskach osób z odpowiednimi kompetencjami i talentami – wynika z badań Instytutu Gallupa. Dzieje się tak dlatego, że w większości firm awans na...
Kompetencje miękkie kluczem do sukcesu
Kompetencje miękkie, to zestaw umiejętności interpersonalnych ale też i zarządzania samym sobą, które pozwalają liderom i ekspertom efektywnie współpracować z innymi, rozwiązywać problemy, adaptować się do zmian i osiągać rezultaty. Obejmują one zdolności emocjonalne,...
Jak stworzyć macierz kompetencji dla zespołu?
By osiągać ambitne cele biznesowe, nasz zespół musi nieustająco ulepszać i aktualizować swoje kompetencje. Wiemy z badań że organizacje często inwestują zasoby w naukę nie tych, kompetencji, których potrzeba. Jak odnaleźć te, które są najbardziej niezbędne zespołowi?...
Kompetencje przyszłości – jakie kompetencje będą najbardziej cenione przez pracodawców?
Ponad 40% z nas będzie musiało znacząco zmienić swoje umiejętności zawodowe do 2027 roku, zdaniem ekspertów World Economic Forum i pracowników ponad 800 przebadanych organizacji z różnych branż i krajów. Warto już dziś popracować nad umiejętnościami i zainwestować w...
Testy osobowości – który wybrać? lub DISC, FRIS, Gallup czy MTQ Plus – który test wprowadzić do organizacji?
Testy osobowości są świetnym narzędziem w organizacji. Dobrze dobrany raport jest prezentem wiedzy o samym sobie, który doceni każdy głodny rozwoju pracownik. Wsparty sesją z certyfikowanym ekspertem, przekuje się na wzrost indywidualnej efektywności,, samoświadomości...
Czym jest odporność psychiczna i jak ją budować?
Wyobraź sobie, że spotykasz w biurze 2 ekspertów na tym samym stanowisku - o podobnej merytorycznej wiedzy i profesjonalnych kompetencjach. Jednak pierwszy z nich potrafi dobrze pracować pod presją, umie dogadać się z trudnymi członkami zespołu i łatwo odnajduje się w...
Nowy trend – demokratyzacja coachingu?
W XX wieku coaching był zarezerwowany głównie dla wysokiej kadry zarządzającej i miał przygotować lidera na nowe wyzwania - lub, o wiele częściej, naprawić managera, który nie radził sobie z jakimś aspektem zarządzania. Wraz z większą dostępnością coachów i zmianą...
Czym jest i kiedy skorzystać z life coaching, business coaching i executive coaching?
Zastanawiasz się, czy coaching byłby dobrym wsparciem dla Ciebie? To zależy. Warto sięgnąć po coaching, gdy: Masz już pewną wiedzę w danym obszarze (coaching nie daje konkretnych instrukcji i nie spędza czasu na nauczaniu – w wypadku braków wiedzy warto zainwestować w...
Testy kompetencji – czym są i czemu służą?
Celem przeprowadzenia testów kompetencji jest zweryfikowanie i poznanie kompetencji, umiejętności kognitywnych (inteligencji emocjonalnej), motywacji, sposobów komunikowania, motywatorów i wartości , które powinny być spełnione, by wykorzystać potencjał poszczególnych...
Coaching kariery – na czym polega?
Definicja coachingu jest już dobrze znana. Jako proces pomagający, pozwala wznieść się na wyżyny swoich możliwości. W zależności od tego, jaki jest zakres i kierunek motywacji, można poprawić efektywność na przykład prezencji personalnej. Nic nie stoi więc na...