W XX wieku coaching był zarezerwowany głównie dla wysokiej kadry zarządzającej i miał przygotować lidera na nowe wyzwania – lub, o wiele częściej, naprawić managera, który nie radził sobie z jakimś aspektem zarządzania. Wraz z większą dostępnością coachów i zmianą organizacji na mniej hierarchiczne zespoły oparte o zaangażowanie, coaching zaczyna być stosowany częściej na różnych szczeblach. Organizacje orientują się, że zadbanie o rozwój i większą skuteczność eksperta może być tańsze i bardziej opłacalne od rekrutacji nowego. Zespoły zyskują na coachingu – spada napięcie i wzrasta zaangażowanie. Coaching pomaga w przepracowaniu problemu, który blokuje eksperta ścieżce kariery, pomoże w najlepszym doborze do roli (w oparciu np. o testy kompetencji) i zadba o jego dobrostan i zaangażowanie, co przekłada się na lepsze wyniki biznesowe.

Problemy z masowym wdrażaniem coachingu

Jeśli ponad 90% zainteresowanych docenia coaching, czemu nie jest on popularniejszy w organizacjach? Bardzo często wdrażanie coachingu rozbija się o niewiedzę. Jedynie 20% pracowników wierzy, że coaching jest szeroko dostępny w ich organizacji – reszta uważa, że ta metoda rozwoju dotyczy jedynie top talents i zarządu a 24% nie jest nawet świadoma, czy organizacja oferuje tę formę rozwoju. To co powstrzymuje pracodawców przed szerszą inwestycją w coaching, to trudności w zdefiniowaniu celu coachingowego, który łączyłby pracownika i pracodawcę i skomplikowana logistyka wdrażania, umawiania, sesji i sprawdzania postępów. Na szczęście technologia (jak platformy do wygodnego umawiania sesji coachingowych i nadzorowania procesu) pomaga nam w tym drugim obszarze, a pierwszy wymaga inwestycji czasu w dobrą, pogłębioną rozmowę rozwojową z pracownikiem.

Misja Growth Spot

“Coaching postrzegany jest wciąż jako usługa dostępna dla wybranych – liderów, kadry zarządzającej albo osób przygotowujących się do tej roli. Mam nadzieję i taka też misja nam przyświeca w Growth Spot, że dotrzemy z naszą usługą do szerszego grona, czyli również tych którzy takiego wsparcia potrzebują a niekoniecznie piastują role managerskie i dla których byłaby to trampolina do dalszego rozwoju zawodowego.” – mówi Jolanta Piątkowska, założycielka platformy. 

Dlatego w Growth Spot mamy szeroką ofertę, która odpowie na zapotrzebowanie każdego eksperta i lidera:

  • Młody manager, który stawia pierwsze kroki na liderskim szczeblu, skorzysta z pomocy mentora, który nauczy i podpowie praktyczne rozwiązania codziennych wyzwań
  • Ekspert, który chciałby zwiększyć swoje wyniki, zostać docenionym lub mieć mniej stresu w pracy, skorzysta z indywidualnych testów kompetencji i coachingu w oparciu o swoje mocne strony
  • Członek zarządu, stojący przed zawodowym dylematem, skorzysta z C-level coachingu, prowadzonego przez doświadczonego coacha, specjalizującego się w pracy z liderami organizacji 
  • Lider zespołu, który ma problem z zaangażowaniem pracowników, skorzysta z coachingu biznesowego
  • Ekspert, który chciałby popracować nad swoimi słabymi stronami, które blokują jego karierę, skorzysta z pomocy coacha kariery  

Jak dobrać wsparcie do Twoich potrzeb przeczytasz tutaj.

W Growth Spot pomagamy demokratyzować coaching, łącząc klientów z najlepszymi coachami i mentorami z całej Polski. Dzięki sesjom online i intuicyjnej platformie, możesz doświadczyć wszystkich korzyści coachingu nawet z workation w odległym krańcu Polski. Sesje zapoznawcze pomogą dobrać do siebie idealnego specjalistę bez ryzyka. Dlaczego więc nie spróbować?

Coaching się zwraca

Aż w 86% organizacji coaching się zwrócił (średnio aż 7-krotnie) a top 20% deklaruje aż 50-krotny wzrost z inwestycji****. Przy takim ROI decyzja o szerszym wsparciu coachingowym w organizacji wydaje się oczywista.

*LinkedIn Global Talent Trends 2022 https://business.linkedin.com/talent-solutions/global-talent-trends?trk=bl-po&veh=Global-talent-trends-2022-launch-post#

** Randstad Retention Through Coaching 2022

***PricewaterhouseCoopers dla International Coach Federation, ICF Global Coaching Client Study Executive Summary, 2008 

**** PricewaterhouseCoopers dla International Coach Federation, ICF Global Coaching Client Study Executive Summary, 2009