G R O W T H S P O T

Efektywne zarządzanie emocjami​

Wymagania, które stawia przed nami dynamiczny i nieprzewidywalny świat biznesu, sprawiają, że niezbędne staje się efektywne zarządzanie emocjami, w tym skuteczne zarządzanie stresem. Od managerów oczekuje się empatii i świadomości emocji: osobistych oraz członków zespołu. Przeczytaj, dlaczego zarządzanie emocjami jest ważne i z jakich powodów warto inwestować w ten obszar.

Efektywne zarządzanie emocjami a inteligencja emocjonalna

Warto wiedzieć, że emocje managera nie tylko kierują nim samym, ale także oddziałują na podlegających mu pracowników. Stanowią ważną informację o tym, co dzieje się w zespole – ogólnie, jak również z każdym członkiem z osobna. W tym kontekście zarządzanie emocjami jest bezcenną umiejętnością. Kiedy manager panuje nad emocjami, są one traktowane jako potencjał, np. do integrowania czy motywowania zespołu. To ważne szczególnie w obliczu nowych wyzwań biznesowych, trudności i zagrożeń.

Świadomość emocji to podstawa zarządzania nimi u siebie i w zespole. Rozwinięta inteligencja emocjonalna oddziałuje na wiele aspektów funkcjonowania pracowników i lidera: atmosferę w zespole, nastawienie do zadania, radzenie sobie ze stresem, sprawną komunikację i efektywne rozwiązywanie konfliktów.

Zarządzanie stresem a sytuacje trudne i konfliktowe

Momentami praca generuje napięcia i konflikty. Ścierające się punkty widzenia i odmienne charaktery powodują nieporozumienia. Świadomy manager potrafi efektywnie zarządzać emocjami i pomagać rozwiązywać sytuacje konfliktowe. Co najważniejsze: z poszanowaniem każdej ze stron.

Szczególnie obciążające dla managerów bywają trudne decyzje, np. zwolnienia, a także inne problemy, których doświadcza on i jego zespół, a których przyczyny mają źródło poza pracą. Pozytywna wiadomość jest taka, że istnieją narzędzia psychologiczne pomagające efektywnie zarządzać stresem i radzić sobie z takimi sytuacjami.

Zarządzanie emocjami a komunikacja z innymi i wyrażanie własnych potrzeb

Właściwa komunikacja to klucz do skutecznego działania. Bez niej nawet najtęższe umysły nie będę wstanie stworzyć zwycięskiego zespołu. Niestety tego typu umiejętność nie jest dana każdemu. Czasem trzeba dopiero nauczyć się efektywnie zarządzać emocjami.

Umiejętności komunikacyjne należy pielęgnować i rozwijać w sobie i zespole ze szczególną pieczołowitością. Składa się na to także umiejętność komunikowania własnych potrzeb w jasny i zrozumiały sposób czy zdolność klarownego stawiania barier tam, gdzie czujemy, że nasza przestrzeń jest naruszana.

Zarządzania emocjami i stresem, wyznaczania granic oraz sprawnego komunikowania się możesz się nauczyć. Na platformie Growth Spot oferujemy serie spotkań wirtualnych z psychoterapeutami i coachami dla właścicieli firm, managerów i członków zespołu. Skontaktuj się z nami i poznaj naszą ofertę!

Copyright © 2020 Growth Spot. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Dowiedz się, jak działa Growth Spot dzięki wersji demo na żywo!

W wersji demonstracyjnej przedstawimy Ci:

  • Unikalny model biznesowy, który zapewnia efekty przy bardzo konkurencyjnych kosztach
  • Sposób w jaki dopieramy specjalistów oraz jak konstruowane są pakiety
  • Sposób działania platformy i proces rezerwacji